Studio 100

Studio 100

Kernactiviteit
Studio 100 groeide in enkele jaren tijd uit tot het meest toonaangevende bedrijf op het vlak van familie-entertainment in België en Nederland.
Mega Mindy, Samson en Gert, Kabouter Plop, K3, Amika, Het Huis Anubis en vele andere helden maken een belangrijk deel uit van de leefwereld van onze kinderen.
De musical Daens brak in 2008 alle records en de diverse Plopsaparken zijn uitgegroeid tot parel aan de kroon van Studio 100. Heel wat Studio 100-programma’s zijn intussen al ver buiten de eigens landsgrenzen te bekijken, en sinds 2011 zelfs tot in de Verenigde Staten: “House of Anubis” startte met groot succes op Nickelodeon US, en was na een week uitzenden al het best bekeken programma op de Amerikaanse kabel in zijn tijdslot!

Innovatie en creativiteit zijn de basisingrediënten van elke productie die Studio 100 creëert. Telkens opnieuw wordt gestart met een wit blad en bestaat de uitdaging in het realiseren van een alomvattend succes. Zingende kinderen, blije gezichten, lachende mensen zijn het resultaat. Dit is de grootste stimulans voor alle medewerkers.

Sinds de start in 1996 groeide Studio 100 zowel in de breedte (verruiming van het aantal figuren en haar doelpubliek) als in de diepte. Ook het aantal activiteiten werd spectaculair uitgebreid: met groot succes aan hoog tempo werden TV-producties, shows, bioscoopfilms, krantenbijlagen en boekuitgaven, audio-video, merchandising en eigen themaparken gerealiseerd. De synergie tussen deze waaier aan activiteiten maakt Studio 100 uniek als bedrijf.

De cirkel van al deze activiteiten wordt rondgemaakt met de Plopsa-parken. Een magische architectuur, een sprookjesachtige sfeer en dagelijkse shows en meets&greets met de Studio 100-figuren onderscheiden de Plopsa-parken van de klassieke pretparken. Met 3 parken in België, een indoor park in Nederland en een 5e park in Duitsland is dit een succesverhaal waar men bij de opening van het eerste park in 2000 niet van durfde dromen.

Langetermijndenken, correctheid en kwaliteit zijn de fundamenten waarop Studio 100 gebouwd is. Gedragen door een dynamische en speelse bedrijfscultuur heeft dit geleid tot een gestage groei (omzet > 132 miljoen € en momenteel zo’n 900 voltijds equivalenten) en een gezonde financiële structuur.

In 2008 werd het bedrijf buiten de taalgrenzen definitief op de kaart gezet onder meer dankzij de overname van het Duitse bedrijf EM Entertainment.
De synergieën die deze acquisitie met zich meebrengt, hebben ervoor gezorgd dat Studio 100 een gevestigde waarde is geworden in het internationale medialandschap.

Niet alleen is er een verankering in de Duitssprekende landen via de tv-zender Junior TV en een langlopende overeenkomst met ZDF, er is vooral ook het uitgebreide netwerk dat wereldwijd tv-programma’s voor kinderen distribueert aan zenders.

De belangrijkste waarde in de overname is de uitgebreide catalogus met kinderklassiekers zoals Maja De Bij, Wickie De Viking, Heidi en vele andere.
Studio 100 produceert momenteel in Parijs en in Sydney 3D-remakes van deze wereldberoemde series, met veel respect voor het origineel. De grootste Europese zenders zullen in deze projecten participeren als cofinanciers en coproducenten.

Sidutering lidmaatschap
Vermits MediaNet Vlaanderen het meest representatieve en sterkste netwerk is in Vlaanderen in de mediasector, willen we graag lid worden.
Langs deze weg willen we contacten met de andere bedrijven uit de sector enerzijds en de verantwoordelijke overheden anderzijds optimaliseren.