Nieuws

16 februari 2017

MediaNet Vlaanderen & Start ups

Eerst en vooral willen we Small Teaser en TheoPlayer feliciteren met hun nominatie voor de awards die worden uitgereikt op de Tech Startup Days. Small Teaser is genomineerd in de categorie 'favorite start up of the year' en TheoPlayer is genomineerd in de categorie 'scale-up of the year'.

De Tech Startup Days zullen plaatsvinden op 9 maart 2017. Nog tot 6 maart a.s. kan je stemmen via de website.

 

Verder ondersteunt MediaNet Vlaanderen op dit ogenblik ook twee start up initiatieven in Vlaanderen:


iStart / Imec

Via deze weg ondersteunen we de startups die werden geselecteerd binnen de cluster Media, ICT & Entertainment met één jaar gratis lidmaatschap. FanArena en Yondr zijn geselecteerd bij de jongste call. Een korte voorstelling van beide bedrijven:

  • Fan Arena gamifies sports content through fantasy sports , data and social banter . Fantasy Sports is a prediction game in which you predict who will perform best. Eg, you select a team of real football players and your virtual (fantasy) team scores points based on the real-life performance of your players .
  • Yondr is on a mission to grow a globlal ecosystem of cinematic VR professionals to empower avirtual travel platform. Travel and adventure content is expected to be the most easy consumable cinematic VR content. We believe that, in the near future, consumers will start exploring their next holiday destination by using a virtual reality goggle.

Roularta MediaTech Accelerator

Ook ondersteunt  MediaNet Vlaanderen het startup initiatief van Roularta Media Group. Onder de noemer Roularta MediaTech Accelerator werden er naar aanleiding van de eerste call een 9-tal bedrijven geselecteerd. Charlie24, Find.me, Hoplr, Look Alive en Lysticon gingen tot nu toe in op het aanbod om één jaar gratis lid te worden van MediaNet Vlaanderen:

  • Charlie 24: Met Charlie24 kunnen bestuurders onmiddellijke hulp krijgen van een lokale takeldienst of garage, enkel door gebruik te maken van hun smartphone en zonder hiervoor enige jaarlijkse bijdrage of lidmaatschap te betalen. Simpel, betrouwbaar en veilig. Op basis van het probleem, de locatie en het type voertuig, brengt Charlie24 de bestuurder in direct contact met de meest geschikte lokale dienstverlener. De bestuurder is altijd op de hoogte van de prijs en weet steeds wanneer hij de takeldienst kan verwachten.
  • Find.me develops a personal online shopping assistant that helps you to 'find without searching' based on a proprietary developed matching algorithm. The technology allows to have better search results for consumers and better leads for sellers, which will lead to a higher conversion ratio. Its main advantages are to give a faster and more complete offer to customers and to result in more efficient advertising spending for retailers. It is a demand-based worldwide marketplace with categories that, until now, were fragmented or didn’t exist yet.
  • Hoplr is een online buurtenplatform dat inwoners van eenzelfde buurt met elkaar verbindt en hierdoor sociale cohesie tussen inwoners verhoogd. Aan de ene zijde kan elke buur berichten plaatsen op het platform die de buurt aanbelangen. Dit kan gaan van veiligheidsmeldingen tot het zoeken van een babysit of klusjesman, alsook organiseren van events of groepsaankopen. Dit in een veilige en besloten omgeving, waardoor enkel echte buren kunnen meekijken -  https://www.youtube.com/watch?v=I-CzEs5wzYkAan de andere kant biedt Hoplr een op maat gemaakt city dasboard voor steden, gemeenten en nutsbedrijven waarmee deze heel gericht kunnen communiceren op buurt- en zelfs straatniveau. Ook kunnen ze relevante data en statistieken opvolgen, en meer burgerparticipatie mogelijk maken dankzij deze tool.
  • Look alive: Live Media developed an app (Android and iOS) for mobile livestreaming. With our app, called Look, you can ask other users to record a snackable (live)stream, based on their location. A new and innovative way to discover locations through the eyes of other people.  Aside from the consumer app, we also developed a dedicated media platform that allows brands to source and select User Generated Content (UGC) via our community of Look users. The different streams sourced via Look can then be used for a multitude of marketing and communication purposes on digital channels.
  • Lysticon: Sinds 2014 werkt Listycon voornamelijk met consultants en recentelijk met een team van vrijwilligers aan ZOALA® TV, de nieuwe Living-room TV experience voor de reiziger. Hun missie : het brengen van kwalitatieve televisie over het Internet op elke type scherm,  voor reizigers en migranten die op een gebruiksvriendelijke manier toegang wensen tot hun eigen favoriete kanalen.
  • Via de website  van Venyous vind je vlot en eenvoudig uitzonderlijke privélocaties voor een bijzonder event, persoonlijk of professioneel. Natuurlijk is er niets mis met de wondermooie locaties die iedereen al kent. Maar een uniek onvergetelijk event - zowel professioneel als privé -  begint met een locatie die enig is in zijn soort. Die verborgen parels waarnaar iedereen op zoek gaat. Die plaatsen die je ‘via via’ vindt. Net die locaties verzamelt Venyous allemaal op één platform.
    De eigenaar van een unieke, private locatie kan rekenen op een mooie meerwaarde: een extra inkomen met een minimum aan inspanning. Van win-win gesproken.
    Venyous sluit bovendien naadloos aan bij de tijdsgeest: mensen zijn immers meer en meer op zoek naar ervaringen. Om te beleven én om te delen. Via Venyous maken we het nu mogelijk om events te organiseren op plaatsen waar niemand je ooit voorging.