Nieuws

08/02/2018

Roularta rondt verkoop af van de participatie van 50% in Medialaan

Roularta Media Group (RMG) heeft de verkoop afgerond van zijn participatie van 50% in Medialaan aan De Persgroep. Na de goedkeuring van de Belgische Mededingings-autoriteiten, stond niets de transactie nog in de weg.
De verkoop van de 50% participatie in Mediafin door De Persgroep aan RMG dient nog door de Belgische Mededingingsautoriteiten goedgekeurd te worden.

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group : "Met deze closing, vervolgt Roularta Media Group zijn duidelijke focus op local media (Deze Week, De Zondag, Steps, Digilocal digitale marketing services, het e-commerceplatform Storesquare, enz…) en anderzijds nationale kwaliteitsmagazines (Knack, Le Vif, Trends, Sportmagazine, Nest, Plus Magazine, enz.). De verkoop van Medialaan aan onze partner De Persgroep zorgt ervoor dat we over de nodige middelen beschikken om onze digitale en multichannel strategie verder vorm te geven. We zijn ervan overtuigd dat Medialaan bij De Persgroep in goede handen is en kijken met trots terug op een succesvol partnership dat 20 jaar geduurd heeft."