Buffl

Buffl

Buffl – The mobile survey as design tool, ask our crowd and create better solutions.

Buffl is een communicatietool tussen mensen met nieuwe en creatieve ideeën en de kritische massa.

Door de eindgebruiker van een product of service centraal te zetten in het ontwikkelingsproces en met zijn feedback en input aan de slag te gaan, gaan bedrijven unieke waarde creëren om de eindgebruiker zijn doelen te laten realiseren. Waardecreatie is een co-productie tussen aanbieder en klant en Buffl maakt dit mogelijk via zijn mobiele platform.

In slechts enkele minuten kunnen onderzoekscampagnes online opgezet worden. Definieer aan de hand van profielfilters je ideale persona, geef aan hoeveel respondenten je zoekt en zet je bevraging of opdracht op via drag-and-drop bouwblokken. Deelnemers, die de Buffl mobiele app geïnstalleerd hebben en aan het doelprofiel voldoen, nemen deel aan de korte onderzoeken en worden hiervoor beloond met tokens dewelke ze kunnen opsparen en inruilen voor producten en gift vouchers in de in-app shop of een schenking doen aan een lokaal goed doel. De data wordt verzameld en kan live tijdens het onderzoek opgevolgd worden op je persoonlijke online dashboard. Met behulp van deep learning, zorgt Buffl ervoor dat het zijn respondenten in verloop van tijd beter zal leren kennen en deze reviewscores en meta-tags kan geven om tot betrouwbare en kwaliteitsvollere data te komen. Gedurende het hele designproces (observatie – afbakening – ideegeneratie – conceptualisatie) kan gebruik gemaakt worden van de verschillende specifieke functies die vervat zijn in Buffl.

Het platform heeft gebruikers verspreid over België en Nederland, en koestert verdere internationale ambities. De unieke combinatie tussen enerzijds een lokaal respondentenpanel, en anderzijds een laagdrempelige tool voor creatieve bedrijven, maakt dat Buffl al heel wat innovatieve bedrijven achter hun filosofie heeft kunnen scharen.