02/12/2025

Roularta Printing breidt samenwerking met Financial Times uit

Roularta Printing kondigt met trots de uitbreiding van haar samenwerking met de Financial Times (FT) aan. Voortaan verzorgt het bedrijf ook wekelijks de druk van premiumpublicaties voor de Britse markt.

Sinds 2023 is Roularta Printing, gevestigd in Roeselare (België), verantwoordelijk voor de druk van diverse FT-magazines voor de EMEA-regio, waaronder het luxueuze lifestyle magazine How To Spend It (HTSI).

Op basis van deze succesvolle samenwerking heeft Roularta nu ook de druk van de Britse edities van deze magazines op zich genomen, evenals FT Weekend Magazine: een bijlage die exclusief verschijnt bij de weekendeditie van de Financial Times in het Verenigd Koninkrijk.

Deze mijlpaal onderstreept Roularta’s vermogen om wekelijks “het kanaal over te steken” en tegelijkertijd te voldoen aan de uitzonderlijk strikte productie- en leveringsdeadlines van de Financial Times.

Janet White, Global Director Print bij FT:
“Sinds de start in 2023 verloopt de samenwerking met Roularta erg goed. Ze zijn een uitstekende partner. De hoge kwaliteitsnormen en professionaliteit van Roularta zijn voorbeeldig. Onze teams hebben nauw samengewerkt en we hebben een betrouwbare logistieke oplossing opgezet, waardoor we Roularta ook de druk van onze Britse tijdschriften hebben toevertrouwd.”

Steven Renders, General Manager Roularta Printing, voegt toe:
“Wij voelen ons vereerd dat de Financial Times ons het vertrouwen geeft voor deze volgende stap in onze samenwerking. Wekelijks worden nu honderdduizenden magazines naar het Verenigd Koninkrijk verzonden.”
Over de Financial Times

De Financial Times (FT) is een van ’s werelds toonaangevende nieuwsorganisaties. Al 135 jaar staat de FT internationaal bekend om haar gezag, integriteit en nauwkeurigheid. De FT Group telt wereldwijd meer dan 2300 medewerkers, waaronder 700 journalisten in 40 landen.
Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met bijna 1.200 medewerkers en een totale omzet van 320 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans en marktleider op het vlak van lokale media met o.a. De Zondag. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.