10/03/2021
Mediahuis Ventures investeert in startup BUNCH
Tweede investering voor Mediahuis in de education technology markt
Antwerpen, 10 maart 2021 –
Mediahuis Ventures, de venture capital poot van Europese
mediagroep Mediahuis, investeert in de New Yorks-Berlijnse startup BUNCH. Samen
met investeringspartners M13 en Atlantic Labs wordt 1 miljoen euro geïnjecteerd die de
internationale groeiplannen van BUNCH’s nieuwe AI leadership coach moet
ondersteunen. De AI leadership coach is een iPhone app via dewelke jonge ‘millennial’
managers dagelijks een 2 minuten durende gepersonaliseerde coaching ontvangen.
BUNCH lanceerde zijn AI leadership coach in november 2020. De iPhone app biedt een uniek concept
van persoonlijke dagelijkse coachings van 2 minuten en wist in geen tijd bijna 20.000 gebruikers aan
te trekken. Het aantal gebruikers groeit gemiddeld met zo’n 7% per week.
BUNCH combineert psychologie, e-learning en AI en maakt het voor first-time managers mogelijk om
hun leidinggevende vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Hierbij wordt rekening gehouden met
de leiderschapsstijl van de gebruikers, de uitdagingen waar ze met hun team voor staan en de
vaardigheden die ze verder wensen te ontwikkelen.
BUNCH is ontworpen door een intern team van psychologen en coaches en werkte ook samen met met
bestsellerauteurs en ondernemers zoals Nir Eyal (auteur van “Hooked”), Jeff Haden (“The Motivation
Myth”), en Rand Fishkin (oprichter van Moz en Sparktoro).
De coaching op maat neemt slechts 2 minuten in beslag en stelt managers in staat om elke dag opnieuw
kleine verbeteringen in hun leiderschap aan te brengen zodat dit na verloop van tijd tot grote resultaten
leidt. BUNCH wordt vandaag reeds gebruikt door bedrijven als Slack, TikTok, PayPal, N26, Tier en vele
anderen. 40% van alle BUNCH-gebruikers is afkomstig uit de Verenigde Staten, 16% uit Europa en het
overige deel uit groeimarkten als India, Afrika en Zuid-Amerika.
Mediahuis Ventures dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de venture capital activiteiten van
de groep, heeft als doel het ontwikkelingspotentieel van Mediahuis verder te verbreden door in te zetten
op nieuwe groeimarkten en businessmodellen. Hierbij wordt gekeken naar markten en activiteiten die
in het verlengde liggen van de maatschappelijke rol van Mediahuis. Dat is het geval voor de markt van
de education technology. De kapitaalinjectie in BUNCH is voor Mediahuis Ventures de tweede
investering in deze markt. Eerder investeerde de mediagroep in het Nederlandse Lepaya, expert in het
aanbieden van blended soft skill trainingen.
Paul Verwilt, COO Mediahuis: “BUNCH richt zich op een unieke manier naar jonge professionals die
vaak hun eerste leidinggevende stappen zetten en helpt hen op een ongedwongen manier hun
leidinggevende skills te ontwikkelen. De relevante en gepersonaliseerde content, in combinatie met de
lage tijdsinvestering maakt dat BUNCH bij heel wat managers onderdeel is gaan uitmaken van hun
dagelijkse routine. Maar nog belangrijker is dat BUNCH dit soort van ontwikkeling die bepalend kan
zijn voor iemands verdere loopbaan, toegankelijk maakt voor een breed publiek. Leiderschap kan je
leren maar dergelijke opleidingen zijn vaak niet voor iedereen toegankelijk. Op dat vlak maakt BUNCH
het verschil. En dat maakt dat we geloven in het grote en internationale groeipotentieel van BUNCH.”
De BUNCH AI leadership coach is beschikbaar in de Apple App Store.
Website BUNCH: www.bunch.ai
_________
Voor meer informatie, contacteer:
An Steylemans | Head of Mediahuis Group Communications
an.steylemans@mediahuis.be | +32 (0)473 55 71 48
Voor meer informatie over BUNCH, contacteer:
Darja Gutnick | Co-founder, CEO
darja@bunch.ai
Over Mediahuis
Mediahuis is een van de leidende mediagroepen in België, Nederland, Ierland en Luxemburg. Als
uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante
media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert
Mediahuis permanent in zijn sterke merken, zowel op papier als digitaal. Met zo’n 4.300 medewerkers
realiseert Mediahuis een jaarlijkse omzet van ongeveer een miljard euro. Sinds haar oprichting in 2013
heeft Mediahuis een sterk gediversifieerd portfolio van nieuwsmedia en digitale merken opgebouwd.
De nationale en regionale nieuwstitels van Mediahuis voorzien dagelijks meer dan 10 miljoen lezers van
nieuws, zowel online als via de gedrukte krant. Naast deze nieuwsmerken exploiteert Mediahuis ook
een aantal belangrijke digitale marktplaatsen in België, Nederland, Luxemburg en Ierland,
voornamelijk in het domein van de vastgoed-, de arbeids- en de automarkt.
www.mediahuis.be