07/04/2016
Met heel veel trots presenteert iDrops:
WebDox 5.0: BEYOND REALITY, een internationale conferentie over de toekomst van digitale storytelling. Deze vindt plaats op 3 mei in het kader van !F Lab en Docville in het STUK te Leuven.
In de voormiddag onderzoeken we door middel van case studies het belang en de rol van user engagement en social impact bij de ontwikkeling van interactive storytelling. In de namiddag geven we een overzicht van de huidige financieringsmogelijkheden voor interactieve werken.
Programma:
10u00 – 13u00: presentatie van case studies door:
- Topaz Adisez : Creative Director bij The Skin Deep en maker van the { } And;
- Reem Haddad : Senior Producer bij Al Jazeera TV en maker van Life on Hold;
- Karim Ben Khelifa : Oorlogsfotograaf en directeur van The Enemy.
13u00 – 14u30u: Lunch
14u30 – 16u30: Ronde-tafel-gesprek geleid door Domenica La Porta over verschillende financieringsmogelijkheden met:
- Domenica La Porta: de editor van Cineuropa.org en hoofd van Wallimage Creative;
- Lucie Rezsöhazy: RTBF Interactive, coordinator Webcréation;
- Virve Indren: Creative Europe – MEDIA Development EACEA;
- en nog 1 spreker die zeer binnenkort wordt aangekondigd.
Vanaf 16u30: Netwerkdrink
Aanmeldingen
- Inschrijven voor WEBDOX kan tot 20 april 2016 via deze link.
- Professionals betalen 75 euro, studenten 35 euro. Vlaamse mediaprofessionals kunnen een deel van het inschrijvingsbedrag terugbetaald krijgen via de VAF– of Mediarte-opleidingsbeurzen.
Meer info:
- Voor meer info, surf naar de nieuwe WEBDOX website.
- WEBDOX is georganiseerd door iDROPS, in nauwe samenwerking met Creative Europe Desken Vlaanderen, Wallonië-Brussel, Nederland, Luxemburg en NRW (DE) en Docville.
WEBDOX 2016 vindt plaats in het kader van het Story Booster lab van !FLAB 2016, een hands-on trainingsinitiatief gericht op interactive factual digital storytelling, gesteund door het Media-programma van Creative Europe.