Virtual reality en 360° video zijn woorden die regelmatig terugkeren wanneer gesproken wordt over technologieën die in de toekomst onze mediaproductie of mediaconsumptie zullen beïnvloeden.
Vaak wordt echter onvoldoende aandacht besteed aan het feit dat deze technologieën vandaag de dag reeds veelvuldig gebruikt worden, en niet enkel in high-end omgevingen.
MediaNet Vlaanderen en Thomas More slaan op dit event de handen in elkaar om een overzicht te geven van de mogelijkheden van virtual reality en 360° video aan de hand van specifieke cases die aantonen welke meerwaarde deze technologieën vandaag de dag reeds bieden.
Programma
14u00 – 14u10 Verwelkoming
14u10 – 14u30 Thomas More – Heeft VR nood aan een volledig nieuwe beeldtaal en technieken?
14u30 – 14u50 imec – Camera-captured Virtual Reality: uitdagingen en vooruitzichten
14u50 – 15u10 Uncanny – Virtual production: hoe real-time rendering nieuwe mogelijkheden opent voor filmmakers
15u10 – 15u30 Soulmade – design en development van immersieve applicaties
15u30 – 15u50 Azilpix – 360 graden video door stitching: voor- en nadelen
Pauze
16u10 – 16u30 VRT – Het gebruik van VR en AR in dagelijkse workflows
16u30 – 16u50 Gypsy Productions – Storytelling in VR
16u50 – 17u10 Panasonic – In camera AR concept
17u10 – 17u30 Ricoh – Sharing 360° video via het Theta concept
Hierna volgt een netwerkreceptie.