24/01/2017

Mediafin stapt over naar Adhese voor native advertising

Mediafin, uitgever van zakenkranten De Tijd en l’Echo, maakt sinds 18 januari 2017 gebruik van het Adhese-platform voor het aansturen en uitleveren van native advertising en contentmarketing op hun online publicaties. Dit zorgt niet enkel voor aanzienlijke tijdswinst en stroomlijning bij de publicatie van deze content (door een vergaande automatisering) maar bezorgt Mediafin ook uitgebreide rapportage en cijfers over performantie. 

Content Republic, het team van media experts en content marketeers binnen Mediafin, werkt sinds 18 januari met Adhese-technologie. Deze vorm van communiceren waarbij voor overheden, bedrijven en organisaties contentprojecten op maat worden ontwikkeld die vervolgens verschijnen op de online kanalen van Mediafin (waaronder De Tijd, l’Echo, De Belegger, l’Investisseur, Netto, Sabato, Beurswijzer en Mon Argent) groeit snel.

Dankzij het Adhese-platform kan Content Republic het inplannen, online plaatsen en opvolgen van deze campagnes verder stroomlijnen, automatiseren en optimaliseren (bijvoorbeeld op vlak van context, targeting, capping en ogenblik van publicatie) en krijgen ze uitgebreide rapportering over lopende en afgelopen campagnes.

Dirk Vandekerckhove, Business Manager bij Content Republic: “Dankzij het Adhese-platform kunnen we onze klanten nog beter op hun wenken bedienen. Door hun campagnes dynamisch aan te sturen bieden we hen een optimale zichtbaarheid in functie van onder andere context, doelgroep of het tijdstip. Door de gedetailleerde, realtime rapportage over het absolute bereik en het engagement( bvb. leesduur) kunnen we op elk ogenblik ingrijpen en bijsturen.Zo kunnen we onze klanten volledige transparantie bieden over de performantie van hun campagnes. De keuze voor Adhese laat ons toe flexibeler en dus efficiënter te werken.”