06/02/2024

Transfer & Precise TV: Een Partnership rond Smart YouTube-targeting

Antwerpen, [05/02/2024] – In het voortdurend evoluerend digitale landschap van vandaag wordt het steeds uitdagender om de juiste doelgroep op het juiste moment te benaderen, mede door het wegvallen van third-party cookies. Contextueel adverteren heeft het potentieel om marketeers te helpen deze uitdagingen te overwinnen. Meer dan 6 jaar geleden heeft Precise TV in samenwerking met data-ingenieurs en – wetenschappers een geavanceerd tool ontwikkeld om de gewenste doelgroep op grote schaal te bereiken. Dit slim algoritme wordt aangedreven door vooruitstrevende technologieën, zoals AI en natuurlijke taalverwerking, om het platform te ondersteunen.

Deze tool, gefundeerd dankzij contextuele intelligentie, stelt ons in staat om de prestaties van campagnes en selectie van de doelgroep nauwkeurig te voorspellen, zelfs voordat een campagne wordt gelanceerd. Deze targeting zorgt niet alleen voor contextueel relevante advertenties, maar stelt adverteerders ook in staat om de effectiviteit van hun digitale reclamecampagnes te maximaliseren. In een complex digitaal landschap valt deze slimme en geavanceerde targeting op.

Met behulp van een eigen PARK-mediapanel (20.000 ondervraagde kinderen/jaar) krijgt Precise TV ongeëvenaarde inzichten in mediaconsumptie op digitale kanalen, mobiele platformen, virtuele werelden en connected tv’s. Dit onderzoek voorziet Precise TV van het meest actuele mediagebruik, zowel bij kinderen als volwassenen. Deze inzichten worden vervolgens gebruikt om het AI-platform te voeden en de advertentiecampagnes te optimaliseren.

Een nagenoeg perfecte Pearson-correlatiecoëfficiënt van r = 0,86 toont de uitzonderlijke nauwkeurigheid van deze AI-modellen aan. Precise’s contextuele targeting zorgt gemiddeld voor een vermindering van 60% aan niet-relevante content, een verbetering van 50% in View Through Rate en een stijging van 25% in de aankoopintentie, vergeleken met traditionele YouTube campagnes.

_________________________

Over Transfer

 

Transfer is de reclameregie voor thematische televisie, digitale video en bioscoop, zowel in het noorden, als het zuiden van België. Transfer vertegenwoordigt de advertentieruimte voor o.a. 13ème Rue, C8, Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Eclips TV, Eleven Sports, Eleven Pro League, Kanaal Z/ Canal Z, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Nick Jr, Studio 100 TV, Star Channel, SYFY,  Xite en Pickx +. Sinds 2021 commercialiseert Transfer de verschillende cinemacomplexen onder UGC België. Dankzij de overname van 21st Century Fox door Disney in 2019, is The Walt Disney Company hoofdaandeelhouder van Transfer. In samenwerking met Precise.TV en The Walt Disney Company voorziet Transfer advertentiemogelijkheden op YouTube. Raadpleeg de website voor meer informatie: www.mytransfer.be.

Over Precise TV

Precise TV Ltd is een in Londen gevestigde organisatie die adverteerders een contextuele targeting aanbiedt. Hun missie is om agentschappen en adverteerders daadwerkelijk rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) te laten zien door schaalbare en brandsafe videocampagnes te lanceren op ’s werelds grootste videoplatforms (YouTube, Facebook, TikTok, Instagram) en via connected tv’s. Raadpleeg de website voor meer informatie: www.precise.tv.