10/01/2024

Transfer verwelkomt Pickx+

Antwerpen, [08/01/2024] – Transfer, de thematische reclameregie, kondigt officieel hun samenwerking aan met Proximus. Vanaf 08/01/2024 voorziet de regie de advertentieruimte van Pickx +, die deel uitmaken van de grote audiometrie, zowel in het noorden als in het zuiden van ons land.

Transfer, ontstaan in november 2011 door een samenwerking tussen Fox Networks Group (FNG) en twee lokale managers, heeft zich ontwikkeld tot het toonaangevende nationale verkoophuis voor premium televisie in België. Vandaag, in 2023, vertegenwoordigen ze met trots ongeveer 30 kanalen van internationale giganten zoals Canal +, NBCUniversal, Warner Media, DAZN, Paramount, en lokale krachtige spelers zoals Roularta, Studio 100, Eclips, Pickx+,… Met als aandeelhouder niemand minder dan The Walt Disney Company.

Sinds het ontstaan van Transfer focust de regie zich voornamelijk op themazenders. Daar eindigt het verhaal uiteraard niet. In 2021 waagde Transfer zich in de cinema met UGC als partner. In 2022 omarmden ze het digitale domein door samen te werken met YouTube (The Walt Disney Network en via Precise.TV), waarbij ze het veranderende landschap erkenden. Recentelijk, in 2023, heeft Transfer een toegewijde afdeling voor Brand Partnerships geïntroduceerd, waarmee ze een nieuw spectrum van creatieve mogelijkheden op hun mediaplatforms ontsluiten. Elke stap die Transfer zet, is een weloverwogen inspanning om te voldoen aan de unieke behoeften van hun klanten, waardoor Pickx+ perfect aansluit binnen het portfolio zowel in het noorden als in het zuiden van ons land.

 

Pickx+: Moments that make us.

Pickx+, is de premium entertainmentzender die te bekijken is via het Pickx-platform van Proximus.

Met “Passie voor sterke emoties en onvergetelijke momenten” streeft PIckx+ ernaar om kijkers te betoveren met meeslepende verhalen, opwindende sportevenementen en meeslepende documentaires.

De beste content voor iedereen

Of je nu een liefhebber bent van fictie, een sportenthousiasteling, of iemand die geniet van prikkelende documentaires, PIckx+ heeft voor elk wat wils. Denk maar aan toptitels als ‘Fargo, seizoen 5’, ‘’The Good Girls Club’ of het Australische ‘Love Me’. Fantastische reeksen die je meeslepen vanaf de eerste minuut.

Ook de filmpremieres zijn niet te versmaden. Van The Whale tot Saw X. Elke dag minstens drie keer bioscoop bij jou thuis of op zak via de Pickx-app.

Naast de internationale programma’s verwelkomen de gezichten Saartje, Katja Retsin, Evy Gruyaert, Luk Alloo en vele andere talenten je graag in één van de vele lokale producties. Op de bank bij Saartje en haar gasten. Of meezingend met Katja Retsin en Sverre Denis met ‘Vlaanderen Muziekland’’ op een marktplein in Vlaanderen. Deze zomer is het weer mogelijk!

Naast de zender is er natuurlijk ook een gigantisch aanbod aan series op aanvraag.

Pickx+ brengt je voor de zomer maar liefst 40 (!) topseries. Dankij een nieuwe overeenkomst met het Britse ITV kunnen ze onder andere ook ‘Malpractice’ en de Wimbledon-reeks ‘Fifteen-Love’ aankondigen. Slechts een van de vele nieuwkomers in de line-up van de zender.

Pickx+ is zowel als stand-alone (4.99 euro/maand) als binnen de pakketten van Pickx te bekijken voor de Proximus klanten die gebruik maken van het televisieaanbod.

‘Ik ben ontzettend blij dat we met Transfer in zee gaan en verder bouwen aan het succesverhaal van Pickx+ in de Vlaanderen en Wallonië. Samen gaan we nu bouwen aan de commerciële mogelijkheden voor commerciële partners op onze zenders. – Krijn jonckheere, Hoofd Entertainment & TV bij Proximus Media House.

“De live-viewing van ongeveer 70% voor Pickx+ weerspiegelt de populariteit van de zender en illustreert de sterke positie van Pickx+ binnen ons groeiend zenderaanbod”, aldus Michel Dupont – General Manager van Transfer.

 

Bron: CIM / Nielsen / Arianna / 01/01/2024 – 07/01/2024; full day; consolidated

 

_________________________

 

Over Transfer

Transfer is de reclameregie voor thematische televisie, digitale video en bioscoop, zowel in het noorden, als het zuiden van België. Transfer vertegenwoordigt de advertentieruimte voor o.a. 13ème Rue, C8, Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Eclips TV, Eleven Sports, Eleven Pro League, Kanaal Z / Canal Z, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Nick Jr, Studio 100 TV, Star Channel, SYFY,  Xite en Pickx +. Sinds 2021 commercialiseert Transfer de verschillende cinemacomplexen onder UGC België. Dankzij de overname van 21st Century Fox door Disney in 2019, is The Walt Disney Company hoofdaandeelhouder van Transfer. In samenwerking met Precise.TV en The Walt Disney Company voorziet Transfer advertentiemogelijkheden op YouTube. Raadpleeg de website voor meer informatie: www.mytransfer.be.

 

 

Over Proximus

De Proximus Groep (Euronext Brussel: PROX) is een leverancier van digitale diensten, communicatie- en ICT-oplossingen die actief is op de Belgische en internationale markt. Onze missie, ‘Vastberaden bouwen aan een betrouwbare, digitale wereld die de samenleving doet groeien’, is onze leidraad om onze residentiële klanten verbluffende communicatie- en entertainmentervaringen te bieden en digitale next-gen innovaties te bieden op maat van bedrijven.

Proximus wil het beste gigabitnetwerk in België uitrollen in combinatie met technologische instrumenten om digitale ecosystemen te creëren, en tegelijk een motiverende cultuur met stimulerende werkmethodes bevorderen. Deze bijzondere sterktes effenen de weg om op lange termijn waarde te creëren voor onze stakeholders; ze stellen Proximus in staat bij te dragen aan een inclusieve en duurzame digitale samenleving, de klanten te verbluffen met een ongeëvenaarde ervaring en nationaal en internationaal winstgevend te groeien.

In België biedt Proximus zijn voornaamste producten en diensten aan onder de merken Proximus, Mobile Vikings en Scarlet. De Groep is ook actief in Luxemburg onder de merknamen Tango en Telindus Luxembourg, en in Nederland via Telindus Nederland. De internationale carrieractiviteiten van de Groep worden uitgevoerd door BICS, een toonaangevende enabler van internationale communicatie, een van de belangrijkste wereldwijde spraakcarriers en de grootste aanbieder van mobiele datadiensten wereldwijd. Met Telesign beschikt de Groep ook over een snelgroeiende leider gespecialiseerd in authenticatie en digitale identiteitsdiensten voor ’s werelds grootste internetmerken, digitale kampioenen en cloud native bedrijven.

Met zijn 11.634 medewerkers, die allemaal de Think possible-mindset van Proximus hebben en zich inzetten om een superieure klantenervaring te bieden, realiseerde de Groep eind 2022 een onderliggende groepsomzet van 5.909 miljoen EUR.

Surf voor meer informatie naar www.proximus.com en www.proximus.be.