07/02/2024

Pro League, DAZN en Transfer komen voetballend uit de winterbreak met Powerade.

Antwerpen, [25/01/2024] – Het huidige seizoen van de Jupiler Pro League markeerde ook de start van een vernieuwd partnership tussen DAZN, Pro League en Transfer. Transfer beheerde al langer de commerciële ruimte rondom de wedstrijden van Pro League op de zenders van DAZN in België, maar dankzij deze samenwerking zal Transfer ook optreden als commerciële partner om de innovatieve live integraties van DAZN en Pro League in de markt te zetten.

Eén van de eerste adverteerders om de spits af te bijten was The Coca-Cola Company met een campagne die de transitie van de twee isotone varianten van Aquarius – Isotonic Blue Ice en Isotonic Passion Fruit – naar Powerade aankondigt. Powerade neemt naleijk als sportdrank de fakkel over van Aquarius Isotonic. Bij de eerste wissel tijdens elke wedstrijd wordt het klassieke flesje van Aquarius getoond. Naast de speler wordt ook het flesje en de naam van Aquarius gewisseld en siert Powerade daarna het scherm. Deze integraties zullen, samen met billboards, vijf weken lang tijdens en rond de wedstrijden van de Jupiler Pro League te zien zijn.

_________________________

 

Over Transfer

 

Transfer is de reclameregie voor thematische televisie, digitale video en bioscoop, zowel in het noorden, als het zuiden van België. Transfer vertegenwoordigt de advertentieruimte voor o.a. 13ème Rue, C8, Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Eclips TV, Eleven Sports, Eleven Pro League, Kanaal Z / Canal Z, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Nick Jr, Studio 100 TV, Star Channel, SYFY,  Xite en Pickx +. Sinds 2021 commercialiseert Transfer de verschillende cinemacomplexen onder UGC België. Dankzij de overname van 21st Century Fox door Disney in 2019, is The Walt Disney Company hoofdaandeelhouder van Transfer. In samenwerking met Precise.TV en The Walt Disney Company voorziet Transfer advertentiemogelijkheden op YouTube. Raadpleeg de website voor meer informatie: www.mytransfer.be.

 

 

Over DAZN

 

DAZN is een toonaangevend digitaal sportplatform in Italië, Spanje, Duitsland, België, Portugal, Japan, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Het brede scala aan exclusieve content omvat topvoetbal uit de populairste competities ter wereld – Bundesliga, Engelse Premier League, JLeague, La Liga, Serie A, en UEFA Champions League – en daarnaast de belangrijkste sporten ter wereld – Formule 1, NFL, NBA, MotoGP en UFC. DAZN is een wereldwijde thuisbasis voor boks- en vechtsporten, via partnerschappen met Matchroom Boxing en the Professional Fighters League. Bovendien bezit DAZN de rechten voor vrouwenvoetbal, met de  Europese Women’s Champions League en de Spaanse LaLiga Femenina. DAZN biedt steeds meer topsport aan op zijn platform en ontpopt zich zo tot de ultieme sportbestemming voor fans.

Door de overname van ELEVEN breidt DAZN zijn aanbod in België uit met de Jupiler Pro League, Challenger Pro League, Lotto Super League, maar ook met internationaal topvoetbal uit LaLiga, Serie A, Bundesliga, Ligue 1, FA Cup en League Cup. Hockeyfans kunnen genieten van de Euro Hockey League in de DAZN-app en liefhebbers van Amerikaanse sporten worden verwend met NBA, NFL en UFC.

DAZN is beschikbaar via Dazn.com and the DAZN app.  Het DAZN-aanbod is ook inbegrepen in het specifieke sport abonnement van Proximus, Telenet, Orange, VOO en TV Vlaanderen/Télésat.

DAZN vernieuwt de manier waarop mensen van sport genieten. Fans kunnen op één platform live kijken, weddenschappen aangaan, gamen, delen, contacten leggen en tickets, NFT’s en merchandise kopen. Live en on-demand sportcontent op elke plek, in iedere taal, op elk apparaat – alleen op DAZN.

DAZN is een wereldwijd privébedrijf met werknemers in meer dan 25 landen. Ga voor meer informatie over DAZN, onze producten, mensen en prestaties naar www.dazngroup.com.

 

 

Over Pro League

 

De Pro League streeft ernaar om als belangenbehartiger én start-up entertainmentbedrijf een organisatie te zijn waar passie, professionaliteit en groei centraal staan. Daarom zetten we ons dagelijks in om onze competities naar een hoger niveau te tillen. De straffe competities die de Pro League organiseert, zijn de Jupiler Pro League, Challenger Pro League, Lotto Super League, Croky Cup, Proximus ePro League, Fantasy Pro League en de Elite jeugdcompetities.

Zonder clubs geen competitie. En zonder clubs dus ook geen Pro League. We zijn er om onze 28 profvoetbalclubs te versterken, als belangenbehartiger en als dienstverlener. Elk initiatief van de Pro League wil de clubs in het bijzonder en het voetbal in het algemeen versterken.

De Pro League organiseert topcompetities voor supporters. Competities die hen boeien, raken en inspireren, elke dag opnieuw. Onze wedstrijden brengen mensen samen en schenken unieke momenten. Bij ons geniet je niet enkel van topvoetbal, maar van topentertainment. In de stadions, maar ook op televisie, via onze app en de verschillende onlinekanalen.

De Pro League is de toonaangevende sportfederatie in België en effent het pad voor andere sporten. Daarnaast hebben we een grote maatschappelijke en economische verantwoordelijkheid. De Pro League en haar clubs geloven in de kracht van voetbal om een positieve impact op de samenleving te creëren.

Meer informatie op proleague.be.

 

Over Coca-Cola in België en Luxemburg

 

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes die verkocht worden aan Coca-Cola Europacific Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola Europacific Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Royal Bliss, Chaudfontaine, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, Costa Coffee, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*, Nalu* en Reign*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van zijn portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken Coca-Cola Services en CCEP aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen.

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.