23 mei 2018

Ledenevent & ‘Belgian media companies in sports around the world’

15u00 - 20u30
NEP Studios Belgium
17 Nijverheidsstraat
1840 Londerzeel

Prijs

Gratis voor leden MediaNet Vlaanderen

Members_only




Programma:


15u00             Ontvangst


15u30             Statutaire Algemene Vergadering


16u00             Belgian media companies in sports around the world


Maarten Swinnen – CEO NEP Belgium


Welkomstwoord


Alexander Garcia – Projectmanager & OB Unit Manager NEP Belgium


NEP Belgium at major sport events


Octavian Susnea – Founder & Product Manager Fan Arena


Digitale fan engagement als groeistrategie voor mediabedrijven
Grote (en kleine) sportevenementen bieden mediabedrijven de kans aan om via interactieve tools de ervaring voor sportfans te verhogen en zo nieuwe businessmodellen te pionieren. Aan de hand van enkele recente cases zullen we de evolutie en voordelen van fan engagement bespreken.


Albert Feytons – Business Consultant MEDIAGENIX


Sportrechten worden steeds complexer. Met WHATS’ON, het Broadcast Management System van MEDIAGENIX, kunnen sportzenders makkelijk live sportuitzendingen plannen. De planner heeft onmiddellijk een overzicht van de rechten en plichten die hij heeft voor een bepaalde periode of een bepaalde liga. Alerts en controles zorgen ervoor dat de uitzendrechten niet geschonden worden of vermijden dat vereiste informatie ontbreekt. En de productie heeft een duidelijk zicht op hoeveel minuten van een spel gebruikt kunnen worden voor een samenvatting tijdens de nieuwsuitzending of een ander programma.


Stef Lambrechts – Senior Video engineer Videohouse


EMG OBjective 2020
Ontwikkeling van een nieuw schaalbaar en modulair concept voor multi-camera productie op bais van IP. Gebaseerd op kleine datacenters die zowel mobiel of vast geïnstalleerd kunnen zijn ontwikkelt EMG een Tripple A oplossing voor content productie. Anywhere, Anyhow, Any size. Dank zij de schaalbaarheid kan de oplossing tegemoetkomen aan de technische noden en het budget van content creators.


Luc Mertens – Accountmanager Technology and Operations for News and Sport VRT


Technologie & Sport: opportuniteit voor innoverend verhalen vertellen
Hoe kunnen we door technologische innovatie en de combinatie ervan, de beleving en het verhaal van een aantal sporten innoveren en interessanter maken voor iedereen?
Kan er efficiënter geproduceerd worden, kunnen we meer informatie geven, kunnen we gerichter bepaalde doelgroepen bereiken, kan er meer inkomen gegenereerd worden,
m.a.w. niet zozeer een verhaal over technologie en innovatie maar eerder een verhaal over hoe we er mee omgaan en/of kunnen mee omgaan.


17u30             Food, drinks & netwerking


20u30             Voorziene einde




Met dank aan


NEPBelgium