Programma:
15u00 Ontvangst
15u30 Statutaire Algemene Vergadering
16u00 Belgian media companies in sports around the world
Maarten Swinnen – CEO NEP Belgium
Welkomstwoord
Alexander Garcia – Projectmanager & OB Unit Manager NEP Belgium
NEP Belgium at major sport events
Octavian Susnea – Founder & Product Manager Fan Arena
Digitale fan engagement als groeistrategie voor mediabedrijven
Grote (en kleine) sportevenementen bieden mediabedrijven de kans aan om via interactieve tools de ervaring voor sportfans te verhogen en zo nieuwe businessmodellen te pionieren. Aan de hand van enkele recente cases zullen we de evolutie en voordelen van fan engagement bespreken.
Albert Feytons – Business Consultant MEDIAGENIX
Sportrechten worden steeds complexer. Met WHATS’ON, het Broadcast Management System van MEDIAGENIX, kunnen sportzenders makkelijk live sportuitzendingen plannen. De planner heeft onmiddellijk een overzicht van de rechten en plichten die hij heeft voor een bepaalde periode of een bepaalde liga. Alerts en controles zorgen ervoor dat de uitzendrechten niet geschonden worden of vermijden dat vereiste informatie ontbreekt. En de productie heeft een duidelijk zicht op hoeveel minuten van een spel gebruikt kunnen worden voor een samenvatting tijdens de nieuwsuitzending of een ander programma.
Stef Lambrechts – Technical Support Manager Multicamera Videohouse
EMG OBjective 2020
Ontwikkeling van een nieuw schaalbaar en modulair concept voor multi-camera productie op bais van IP. Gebaseerd op kleine datacenters die zowel mobiel of vast geïnstalleerd kunnen zijn ontwikkelt EMG een Tripple A oplossing voor content productie. Anywhere, Anyhow, Any size. Dank zij de schaalbaarheid kan de oplossing tegemoetkomen aan de technische noden en het budget van content creators.
Luc Mertens – Accountmanager Technology and Operations for News and Sport VRT
Technologie & Sport: opportuniteit voor innoverend verhalen vertellen
Hoe kunnen we door technologische innovatie en de combinatie ervan, de beleving en het verhaal van een aantal sporten innoveren en interessanter maken voor iedereen?
Kan er efficiënter geproduceerd worden, kunnen we meer informatie geven, kunnen we gerichter bepaalde doelgroepen bereiken, kan er meer inkomen gegenereerd worden,
m.a.w. niet zozeer een verhaal over technologie en innovatie maar eerder een verhaal over hoe we er mee omgaan en/of kunnen mee omgaan.
17u30 Food, drinks & netwerking
20u30 Voorziene einde
Met dank aan