14/12/2020

Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media richten samen nationale reclameregie op.

14 december 2020 – Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan
de handen in elkaar en creëren samen een nationale reclameregie. Het unieke
partnership van lokale mediaspelers wil adverteerders de meest creatieve en efficiënte
oplossingen bieden om hun klanten te bereiken, over mediatypes en platformen heen.

Een sterk uitgebouwde datapoot zal garant staan voor relevantie en doeltreffendheid.
Kijkers, lezers, luisteraars en internetgebruikers consumeren verschillende media op alle
mogelijke momenten van de dag, via allerhande platformen. Meer dan ooit is het de
consument die bepaalt op welke manier hij of zij in contact komt met merken en dat maakt de
customer journey een stuk complexer.

Voor adverteerders is het belangrijk om op het juiste moment, de juiste boodschap aan de
juiste consument te bezorgen en dit, via de juiste kanalen. Dit betekent dat zij hun boodschap
via een brede waaier aan media moeten brengen, hierbij steeds zoekend naar maximale
relevantie en efficiëntie. Van print over audiovisueel, digitaal, tot video en native. Maar vooral
ook data-gedreven want net het slim gebruik van data maakt het voor adverteerders mogelijk
om doelgroepen op een doeltreffende en efficiënte manier te bereiken.

Om adverteerders, niet alleen vandaag maar ook in de toekomst, de best mogelijke en meest
efficiënte oplossingen te bieden om met hun doelgroep te communiceren, over mediatypes
en platformen heen, slaan lokale mediaspelers de handen in elkaar. Telenet/SBS, Mediahuis,
Proximus/Skynet en Pebble Media bundelen de krachten en creëren samen een nationale
reclameregie. Tegelijk stapt Var als medeaandeelhouder uit het kapitaal van Pebble Media.
Een uitgebreid en premium merkenportfolio

Het crossmediale aanbod van de nieuwe regie zal bestaan uit televisie, video, audio, print,
online display, native en branded content, aangevuld met slimme data-oplossingen en steeds
vertrekkend vanuit een brede waaier aan complementaire premium entertainment- en
nieuwsmerken. Van nationale tv-zenders over regionale kranten tot populaire internationale
streamingdiensten en sterke sociale netwerken.
Naast het on- en offline advertentieaanbod van Mediahuis en SBS, is het de bedoeling dat het
regieportfolio zal bestaan uit de online advertising inventory van zowel Skynet als Pebble
Media, waarmee de nieuwe regie dus ook zal instaan voor de commercialisatie van de online
VRT-merken. Concreet zal de regie de reclameactiviteiten van de volgende mediamerken
omvatten:

− Telenet/SBS: Vier, Vijf, Zes, BBC First, Play Sports en Njam!
− Mediahuis: De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen en
Het Belang van Limburg, ATV, TVL, TVO en ROBtv.
− Pebble Media: met o.a. één.be, sporza.be, stubru.be, LinkedIn, Spotify, Snapchat,
Aufeminin.com, …
− Skynet Advertising: met o.a. Dailymotion, Verizon, Microsoft, Vroom, Autosalon,
Voetbalkrant/Walfoot, …

Een groot bereik in combinatie met precisie en doelgerichtheid
Het premium merkenportfolio van de nieuwe regie staat garant voor een groot en kwalitatief
bereik, zowel via televisie, in print als online. Zo zal de regie maandelijks meer dan 70% van
alle Vlamingen en meer dan 25% van alle Franstaligen via online bereiken. Tegelijkertijd
zorgt een duidelijke digitale focus met dataoplossingen op maat voor een doorgedreven
efficiëntie. Een adverteerder hoeft namelijk niet overal tegelijk te zijn. Hij moet vooral daar
zijn, waar zijn klanten zich bevinden. Door de rijkdom aan data van de verschillende
mediamerken met elkaar te combineren, ontstaat een bijzonder sterk aanbod aan
segmentatie-mogelijkheden. Hierdoor zullen adverteerders hun klanten nóg doelgerichter en
efficiënter kunnen bereiken. Dit alles steeds in transparantie en met respect voor de privacy
van de consument.

Een uniek partnership van lokale mediaspelers

De nieuwe nationale regie wordt een joint-venture tussen Mediahuis (44,4%), Telenet/SBS
(44,4%) en Proximus/Skynet (11,2%) en zal worden gevormd door de commerciële teams van
Mediahuis, SBS en Pebble Media. Hun kennis van de lokale markt, hun klantgedreven aanpak
en expertise, in combinatie met het premium merkenportfolio, zullen het uithangbord van de
nieuwe regie zijn.
Het is de intentie van de nieuwe regie om begin 2021 operationeel te zijn.
________
Voor meer informatie contacteer:
Telenet/SBS
Kristof Demasure – Woordvoerder SBS
Kristof.Demasure@sbsbelgium.be | +32 (0)478 22 06 82
Stefan Coenjaerts – Woordvoerder Telenet
stefan.coenjaerts@telenetgroup.be | +32 (0)499 57 76 47
Proximus/Skynet
Fabrice Gansbeke – Woordvoerder Proximus
fabrice.gansbeke@proximus.com | +32 (0)472 05 07 02
Mediahuis
An Steylemans – Head of Group Communication
an.steylemans@mediahuis.be | +32 (0)473 55 71 48